Correction Request: Reuters Publishes False Information About Marco Rubio

Correction Request: Reuters Publishes False Information About Marco Rubio

Posted by Retracto, the Correction Alpaca Jan 26th 2012 at 9:53 am in corrections/retractions | Comments(40)

Reuters this morning published a grossly inaccurate story on Senator Marco Rubio. Among the eight fallacies:

Rubio also voted against Sonia Sotomayor, Obama’s Supreme Court nominee who is of Puerto Rican descent, and more recently blocked the confirmation of another Puerto Rican, Marie Carmen Aponte, as ambassador to El Salvador.

Rubio was not a senator at the time the Sotomayor vote was cast.

Reuters also asserts:

He also voted against Obama’s healthcare overhaul, which is popular among many low-income Hispanics.

Rubio was and is against it but could not have voted for it at the time because he had not been elected. Obamacare passed in March 21, 2010. Rubio was elected on November 2, 2010 and assumed office on January 3, 2011.

GET MORE STORIES LIKE THIS

IN YOUR INBOX!

Sign up for our daily email and get the stories everyone is talking about.

Uncategorized

Previous post

Obama’s Bailout Baloney

Next post

Obama Park Service Official Taken to the Woodshed At OWS Hearing

Join the conversation!

We have no tolerance for comments containing violence, racism, vulgarity, profanity, all caps, or discourteous behavior. Thank you for partnering with us to maintain a courteous and useful public environment where we can engage in reasonable discourse.